charlottegeyskens.reismee.nl

Half dagje vrij in Kandy en lesgeven

Vandaag was best wel leuk in de ochtend kregen we te horen dat we in de voormiddag niet naar de tempel konden omdat er een full moon party was waardoor er teveel mensen waren en we geen renovatie konden doen (voor mij best oke want ik vind dat toch niet zo leuk). Dus kregen we een dag vrij en ging ik met een groepje van 6 mensen naar Kandy met de lokale bus. De rit duurde ongeveer een dik uur. De bussen zitten hier altijd prop vol en ik dacht dat het in belgie soms al erg is qua drukte op het openbaar vervoer maar nee hoor hier is het dubbel zo heftig! Maar toch proberen de mensen hier altijd plaats te maken voor je dus ik kon al snel zitten. Wat best wel grappig is is dat van het moment dat er een monnik opstaat alle mensen hun plaats afstaan. Het was best wel fijn om naar Kandy te gaan want daar hebben ze cafés restaurantjes en grotere winkels. We gingen eerst naar een cafe/restaurant en die koude cola deed zo goed na die busrit! Later gingen we nog eten bij burger king in het winkelcentrum om even een afwisseling te brengen in al de 'rice and curry'. De busrit terug zat ik op een rij tussen allemaal slapende mensen best wel grappig. Hierna moesten we direct door naar de tempel om les te geven. Vandaag kregen we gelukkig wel een bord om op de schrijven dus het lesgeven verliep wel wat soepeler. Eerst leerde we ze het liedje van 'head shoulders knees and toes...' En nadien dingen zoals de ruimtes in een huis en de onderdelen van een huis. Hierbij gingen we dieper in op het maken van zinnen omdat dat bij hun best wel moeilijk is. Woordjes kunnen ze heel goed maar zinnen maken zoals 'There are 3 Windows in the house' kunnen ze dan weer niet. Ze kwamen een voor een aan bord en oefende zo de spelling. Ze deden allemaal wel hun best. Van het moment dat we galgje begonnen te spelen werden ze helemaal gek en wouden ze allemaal aan bord komen dus ik denk dat we dat voorlopig niet meer gaan doen. De les ging eigelijk heel snel voorbij. Nadien gingen we te voet terug naar huis. Ik denk dat ik vandaag niet echt meer iets ga doen dus.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

papa Hans

galgje ? Ga je de kinderen daar dan ophangen ? Wat kost daar nu bv een cola in euro's ? Een hamburger bij Burger King ? Gewoon benieuwd ....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active