charlottegeyskens.reismee.nl

Tsunami museum, Hikkaduwa en Negombo

Heyhey! Donderdag gingen we in de ochtend naar het Tsunami museum met de tuk tuk. Het was eigelijk gewoon een huis met op de muren allemaal foto's van de tsunami en handgeschreven verhalen. Het was best wel heftig om de foto's met de verhalen erbij te lezen. Nadien gingen we naar een silk factory maar een factory was het nu ook niet echt, het was gewoon een winkel. Nadien kregen we vrij dus gingen we naar Hikkaduwa beach. Hier deed ik een poging om in de zon te zitten. Ik heb het 20 minuten volgehouden en toen kreeg ik het gevoel dat mijn zonnecrème letterlijk van mij afsmolt dus ben ik maar onder een palmboom gaan zitten. Hier was het nog steeds enorm warm maar hier kon ik niet zo verbranden. We gingen lunchen bij een restaurantje. Ik probeerde de laatste week de rice and curry echt te vermijden. Nadien gingen we terug met de lokale bus en ik denk dat ik deze rit de minst leuke vond. Ik heb de bus hier wel bijna elke dag genomen maar in Kandy of Hill country was het niet zo warm dus.. Ik moest rechtstaan en kon mij bijna niet vasthouden, de bus was propvol en telkens moest d'r wel iemand uitstappen. Hier is het niet zo dat mensen wachten tot de bus stilstaat om naar vooraan te gaan staan nee ze moeten kost wat kost bij de deur staan, hoeveel mensen er ook rechtstaan vlakbij de deur ze duwen er hun wel tussen. Ik voelde mij zo bedrukt door de drukte en de hitte. Nadien kon ik gelukkig een koude douche nemen, ja in het begin vond ik dat niet zo aangenaam maar nu ben ik het wel gewoon en vind ik dat net aangenaam. Nadien ging ik nog naar Ambalangoda beach. In de avond ging ik avondeten met de 2 Nederlandse meisjes en het was echt een goed restaurant, hier at ik een verse gegrilde vis. Deze was echt superlekker en ik wist echt zeker dat hij vers was want ze lieten hem me zien op voorhand en ik kon zelfs kiezen. Als nagerecht nam ik een pannenkoek met vanille-ijs. Nadien gingen we terug naar het huis met de tuk tuk. Nadien begon ik met inpakken omdat we de dag nadienom 12:30zouden vertrekken naar het hotel in Negombo. Nadien speelde ik een kaartspel met enkele mensen uit het vrijwilligershuis, een spel dat ik hier geleerd heb. Vrijdag (vandaag) gingen we naar de watervallen, met de tuktuk. Ik had mijn slippers al ingepakt dus ik had mijn dichte schoenen aan en dit was achteraf gezien echt dom! We moesten voor bij de waterval re geraken zeker 15 minuten tevoet door de jungle door water waarin rotsen en stenen lagen. Mijn voeten deden echt pijn en het enige waaraan ik dacht was 'als ik nu op mijn laatste beackweek dag mijn been breek ben ik gefucked'. Ik kreeg wel veel hulp van de 2 tuk tuk chauffeurs maar het was niet echt aangenaam om hierop te wandelen. De waterval was opzich niet zo heel spectaculaire als de vorige die ik bezocht. Nadien kregen we een soort van pannenkoek die gemaakt was van banaan en opgevuld was met cocosnoot, best lekker. Nadien reden we terug en direct hierna moesten we al in de taxi voor naar het hotel in Negombo te gaan. Ik weet niet of ik hiervoor al had gezegt dat ik mijn hostel heb ingeruild voor een beter hotel omdat ik dan samen met andere zou kunnen blijven en mij iets veiliger voel. Op de rit naar Negombo stopte we even bij de luchthaven om iemand af te zetten, hierna reden we door naar het hotel. De binnenkant van het hotel is echt heel mooi en ook de suite die ik deel met 4 andere mensen. Ik regelde ook een taxi voor morgen om 6u30 in de ochtend naar de luchthaven, ik vlieg terug om 10u05 en dit is de eerste keer in 3 weken dat ik echt alleen ga zijn maar ik voel me er wel oke bij aangezien de taxi geregeld is door het hotel. Maar oke in Negombo ging ik eten bij een restaurantje/pub en in het hotel at ik een chocomouse en oh dit smaakte mij zo. Ik denk dat alles behalve rijst en curry mij nu wel smaakt ookal vermijd ik het al een paar dagen. Morgen is het alweer afgelopen enmorgenavondrond dit uur ben ik al bijna thuis!

Tot morgen/overmorgen!
Charlotte

Reacties

Reacties

papa Hans

Time to be home WELCOME !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active