charlottegeyskens.reismee.nl

Weekend 2: Yala national park, Unawatuna, Galle & Ambalangoda

Heyhey! Mijn tweede weekend trip zit erop!

Vrijdag moest ik door het misverstand qua tijd nog een paar uur in Kandy blijven. Uiteindelijk vertrok de bus rond 23u30. Tijdens de rit wou ik slapen omdat ik de eerste 20 uur geen bed meer ging zien. Maar door al die bochten hier ging dat maar niet! De rit duurde ongeveer 4 uur en ja hoor typisch de laatste 15 minuten kon ik slapen, achja. Dan kwamen we aan bij een verzamelpunt waar de jeeps voor de safari in yala park ons kwamen ophalen. Op de jeepsafari waar we met 6 inzaten had iedereen een stoel aan het raam wat echt wel goed is! We vertrokken toen het nog donker is maar bij aankomst bij het park was het al aan het opklaren. Plotseling zagen we een luipaard, de chauffeur zei dat we geluk hadden vandaag. Voor de rest zag ik nog vogels, varkens... Tijdens de safari was er een stop bij een mooi strand. Nadien toen we terug aan het rijden waren viel ik in slaap tot het moment dat een vrouw uit een andere auto opeens 'OLIFANTEN ATTACK' riep. Een olifant wandelende de straat op omdat iemand eten had gegooid. Dan toch een olifant gezien. Na de safari reden we richting Unawatuna, waar we een hotel hadden geboekt met zwembad. Het hotel was ongeveer 5 uur rijden. Bij aankomst ben ik direct gaan zwemmen en dat was echt zalig met al die warmte! Nadien ging ik met een maar mensen naar het strand wat normaal ongeveer 5 minuten stappen was maar momenteel is er een full moon party aan de gang. Mensen lopen over straat met allemaal spullen, bloemen en door luidsprekers word er gezongen en dingen geroepen. De weg naar het strand was echt zo druk! Mensen trokken, duwen en lopen naar alle mogelijke richtingen dat ze kunnen. Soms was het niet echt mogelijk om bij de groep te blijven want mensen lopen gewoon overal tussen. Maar uiteindelijk na een kwartiertje kwamen we op het strand aan, sommige gingen zwemmen maar ik heb gewoon wat genoten van het uitzicht. Nadien gingen we iets drinken bij het strand maar ik voelde mij al de hele avond niet zo goed in mijn buik. Ik denk achteraf gezien dat het van de milkshake in Kandy was, dus geen milkshakes meer voor mij hier! Nadien gingen we terug door die overdrukke straat en de drukte was nog erger als voordien! Eens terug in het hotel nam ik een paar pijnstillers en die werkte wel na een tijdje, gelukkig! De douche in dit hotel was zalig! Na het ontbijt ging ik met enkele andere naar Galle met de tuktuk. Hier liepen we wat rond bij het Dutch fort langs de kust. Ook gingen we enkele winkeltjes binnen en gingen we lunchen bij een goed restaurant! Mijn tortilla met kip en frieten smaakte zo goed! Mijn backpack was met een andere bus al naar mijn verblijf in ambalangoda, dus deze was er al toen ik aankwam. Vanuit Galle namen we de lokale bus naar ambalangoda en hier is het wel een stukje warmen dan in Kandy... De uitzichten vanuit de bus waren echt zalig, palmbomen en strand! Hier heb ik 2 weken op gewacht! Rond 17h kwamen we aan bij ons verblijf, het vrijwilligershuis. Mijn kamer kreeg ik niet direct dus ging ik even naar het stadje om wat cola te kopen. Nadien kon ik op mijn kamer deze deel ik met de 2 Nederlandse meisjes waar ik in Kandy ook mee sliep en 2 Amerikaanse meisjes. Nu wacht ik op een meeting waar ze alle informatie gaan geven en dingen die je moet weten denk ik? Morgen start ik met de beachweek en dit is dan ook mijn laatste week in Sri Lanka.
Tot morgen,
Charlotte

Reacties

Reacties

Gitte

Geniet nog van de laatste week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active